۱ مطلب در فروردين ۱۴۰۳ ثبت شده است

فروش کود هیومیک اسید

کاربران عزیز هم اکنون میتوانید بهترین هیومیک اسید را از بزرگترین مرکز خرید کود تهیه کنید و در سریع ترین زمان ممکن تحویل بگیرید
 

اسید هیومیک به عنوان واسطه ای برای انتقال مواد مغذی از خاک به گیاه بسیار مهم هستند، زیرا می توانند مواد مغذی یونیزه شده را نگه دارند و از شسته شدن آنها جلوگیری کنند. اسیدهای هیومیک نیز به ناحیه تخلیه ریشه گیاه جذب می شوند. وقتی به ریشه می رسند، آب و مواد مغذی مورد نیاز گیاه را به همراه می آورند.

 

یون های مثبت به راحتی توسط ریشه گیاه جذب می شوند زیرا ریشه دارای بار منفی است. به عبارت دیگر، مثبت (کاتیون) جذب منفی (ریشه زنده) می شود. اسیدهای هیومیک کاتیون ها (یون های مثبت) را به گونه ای نگه می دارند که می توانند به راحتی توسط ریشه گیاه جذب شوند و انتقال ریز مغذی ها به سیستم گردش خون گیاه را بهبود می بخشند. این کار به این دلیل کار می‌کند که اسیدهای هیومیک (اولمیک، هیومیک و فولویک) یون‌های مثبت را می‌گیرند و سپس به ناحیه تخلیه ریشه و میکرولوله‌های هیف میکوریزا جذب می‌شوند.

از آنجایی که بار منفی ریشه بیشتر از بار منفی بیومولکول های اسید هیومیک است، دانشمندان این نظریه را مطرح می کنند که ریز مغذی ها توسط ریشه گیاه جذب شده و توسط سیستم گردش خون گیاه جذب می شوند. برخی از ریزمغذی ها از مولکول هیومیک اسید با ورود به غشای ریشه آزاد می شوند، اما اکنون متوجه شده ایم که گیاه برخی از اسیدهای هیومیک سبک تر با وزن مولکولی را نیز جذب می کند. در اصل، مواد هیومیک کاتیون هایی مانند منیزیم (Mg2+)، کلسیم (Ca2+) و آهن (Fe2+) را کیل می کنند. از طریق کیلاسیون، مواد هیومیک در دسترس بودن این کاتیون ها را برای گیاهان افزایش می دهند.

هم اکنون میتوانید از بهترین فروشگاه کود ایران ، کود اسید هیومیک خود را در ظرفیت های متنوع سفارش دهید

در نهایت ، هومیک اسیدها : یکی از مهم ترین عوامل کمکی برای رشد و بهبود گیاهان و مزرعه شما می باشد .

۰ ۰ ۰ دیدگاه